Eksotisk, se Reis med barn sine reisebrev

• Reisebrev
  • 1-10

Sorter etter dato/rating

• MALAYSIA, Singapore - Langkawi - Koh Lipe - Koh Lanta - Ao Nang - Bangkok - Dubai

17.09.2013

Backpacking i sørøst Asia

Vi tok med våre to små på en måneds runreise i januar/februar 2013.
    Startet med halvannet døgn i Singapore, men pga sykdom fikk vi ikke oppleve så mye av byen som vi ønsket. Skal definitivt tilbake.
    Flydde videre til øya Langkawi i Malaysia, en tur som tar litt over en time. Fantastisk flott øy, nydelige strender og fin natur. Anbefaler en tur i Oriental Village, der man kan ta gondol til Langkawi sky bridge. Det som gjorde mest inntrykk på ungene, var alle de små apekattene som hoppet rundt om kring. De flokket seg rundt verandan når de satt ute å spiste, til stor underholdning. På Langkawi hadde vi forhåndsbooket på Berjaya Langkawi Resort. Supert hotel, med egen strand og flere restauranter og basseng.
    Eneste som var vanskelig å få tak i her, var badebleier, så det anbefales å ta med.
    Fra Langkawi tok vi speedbåt til øya Koh Lipe i Thailand. Her var vi i fem dager. Fantastisk...

17.09.2013

Backpacking i sørøst Asia

Vi tok med våre to små på en måneds rundreise i januar/februar 2013.
    Fløy videre til øya Langkawi i Malaysia, en tur som tar litt over en time. Fantastisk flott øy, nydelige strender og fin natur. Anbefaler en tur i Oriental Village, der man kan ta gondol til Langkawi sky bridge. Det som gjorde mest inntrykk på ungene, var alle de små apekattene som hoppet rundt omkring. De flokket seg rundt verandan når de satt ute å spiste, til stor underholdning. På Langkawi hadde vi forhåndsbooket på Berjaya Langkawi Resort. Supert hotell, med egen strand og flere restauranter og basseng.

Kommenter
  • AUSTRALIA, Sydney

30.05.2013

Sydney

Storbyen Sydney svarte til forventningene, til tross for kuldesjokket byen ga oss. "Crazy-Weather", kalte inderen på hjørnet været. Det er i grunn en god beskrivelse. Du vet aldri hva du har i vente. Her skifter det fra bikinivær til storm nærmest på sekundet. Det ble derfor dårlig med tanning, men til gjengjeld en god del shopping, trasking og mange gode matopplevelser. I en ny by er det mye kjekt å finne på. Vi har brukt mange timer bare på å
    traske gatelangs og vi forelsket oss i lekeplassen på Darling Harbour som blant annet kan by på et superavansert demningssystem som får pappaen til å ønske at han var 30 år yngre. Der finner man også superkule slynger. Faktisk så kule at man må kjempe mot 60 år gamle japanske turister om å få prøve den. For japanske turister skal prøve alt når de er på ferie. Lekeplasser intet unntak.

Kule butikker har de flere plasser. Sydney er et bra sted...

• AUSTRALIA, Byron Bay

30.05.2013

Fine opplevelser i Australia

En times kjøring sørover fra Currumbin ligger lille, sjarmerende Byron Bay. På vei dit kjører vi ut av Queensland og inn i New South Wales, og må stille klokken en time fram i det vi entrer en annen tidssone.

Hvite strender, og flust av restauranter og butikker. Her er det liv og røre og overnattingssteder på hvert et hjørne. Hit er det fint å ta en søndagstur og slåss om plass på stranden, evt bare beundre den fra avstand. Byens største turistattraksjon er det 111 år gamle fyrtårnet på Cape Byron. Når vi står her befinner vi oss nemlig på det østligste punktet på fastlands-Australia, og slikt står besøkende i kø for å få med seg. Foruten selve fyrtårnet, og en fantastisk utsikt, finner man både kafe og museum på området. -Og hvis man er riktig heldig får man også sett noen av de ville delfinene som liker å svømme rundt i nærområdet

Litt lengre nord og inn i landet, tilbake i...

• SEYCHELLENE, Praslin

09.05.2013

Seychellene... Strender som vaniljesukker!

Takket være en mulighet som plutselig dukket opp, kastet mor seg over mac’en og søkte etter mulige reisemål i vinterferien. Reisemålene begrenset seg, fordi reisen skulle starte innen 2 uker. Paradisreiser var fantastiske – raske med tilbakemeldinger og supre på service! Et nytt drømmereisemål skulle vise seg å bli realisert: Seychellene! Seychellene er en afrikansk øygruppe på 115 øyer som ligger på andre siden av ekvator, nord for Madagaskar. Vi ble anbefalt den nest største øya, Praslin, som er ca 4 km bred og 10 km lang.

Reisen til Seychellene, via Frankfurt og Abu Dhabi gikk veldig fint! Da vi landet i Victoria på Seychellene, måtte vi vente i nesten 4 timer på den lille flyplassen før siste fly-etappe på 15 minutter. Da var det best å være kreativ, så vi slo oss ned på asfalten og bygde LEGO chima, som guttene hadde kjøpt i Frankfurt, og Linea lekte fornøyd med sin nye...

• TANZANIA, Zanzibar

03.04.2013

Å reise og leve med barn i Tanzania

Noen vil vel synes jeg er gal og andre synes jeg lever ut min drøm, men hva skjedde egentlig... Jo, jeg dro på ferie. Året var 2009, landet var Tanzania og der la jeg igjen hjertet mitt da jeg dro tilbake til Norge.

Så kort fortalt, jeg forelsket meg i landet, folket, kulturen og ikke minst sol og sommer.

I dag lever jeg med min kjæreste og vår 10 måneder gamle sønn på Zanzibar.

Manyika er født i Norge. Vi var der i 3 måneder i forbindelse med hans ankomst til verden. Tankene var mange med å reise tilbake med et så skjørt, lite vesen, det er jo mygg her, en kakkerlakk i ny og ne, dodo`s(firfisler),edderkopper på gulvet og ikke minst; veldig varmt!

Ville han trives? Ville han svelge alle edderkoppene på gulvet og svette seg helt ut i vogna? Ja, for vi ville jo at han skulle jo sove i vogn, slik alle barn gjør i Norge, ute i frisk luft!

Ambisjonene og tankene rundt det å få...

• DE FORENTE ARABISKE EMIRATER, Dubai

12.11.2012

Fantastiske Dubai

Familieferie i Dubai.
    Vi besøkte Dubai i slutten av oktober 2012. Vi var tilsammen 6 voksne og 3 barn (7 mnd, 1 år og 3 1/2 år).

Vi bodde en uke på Ramada Plaza Jumeirah Beach Residence Hotel i Dubai Marina. Et flott, og helt nytt hotell rett ovenfor / ved Jumeirah Beach. Vi bodde i en stor leilighet med 3 romslige soverom, to bad, wc, stue og kjøkken (fullt utstyrt). Ekstraseng og barnesenger til barna fikk vi på rommene.

Hotellet har ikke eget strandområde, men man kan enten gå på public beach (her var det ikke parasoll eller solsenger til leie) eller betale for solseng og parasoll på Sheraton (ca 500 meter å gå). Hotellet har et relativt lite bassengområde, her var det godt med skygge på ettermiddagen.

Vi var kjempefornøyd med servicen på hotellet og de var veldig oppmerksomme på barna. Eget lekeområde for barna i frokostsalen:-) og en fin restaurant med nydelig utsikt,...

• INDONESIA, Bali og Lombok

28.09.2012

Magien fikk ingen grenser

Vi drog fra Gardemoen til Bali og overnattet på hotell i det hektiske og vakre badestedet Sanur med vakre hager og strand rett ved hotellet.Vi reiste til hotellet Intercontinental Bali Resort ,som absolutt er verdt et besøk.Hotellet er stort med hager ,resturanter og byr på forskjellige aftner med feks den tradisjonelle Barong-dansen i hagen.Går du langs stranden vil du finne resturanter med en herlig atmosfære som du bare har hørt om i "tusen og en natt".Når bølgene kommer,må bordene flyttes og dette gjør det hele enda mer spesielt.Vi hadde en privat sjåfør som mitt reisefølge kjente fra tidligere reiser.På turene med bil besøkte vi et tradisjonelt hjem på Bali.Siden vi hadde med oss en ungdom ville han gjerne se surfestranda kuta beach.Vi stoppet her for mat og ovenfor stranden finner man Bali`s "Akerbrygge".Vi kjørte et sted og tok båt til Lombok,hvor vi bodde på Senggigi beach...

• BAHAMAS, plane

18.09.2012

Family vacation at the Atlantis resort in the Bahamas

Our family vacation at the Atlantis resort in the Bahamas is an experience like no other (Dolphin encounter to learning about sea life). It was our family vacation spot 3 years in a row and we can't wait to go back. I think the great thing about the Atlantis Bahamas vacation is the sheer number of water slides, pools, beach and other water park features available. Another thing I think we figured out is that an Atlantis Bahamas vacation is that it's really a kids destination even though they have stuff for adults. Kids will enjoy it immensely. It's all about having fun in the sun.

Se bilder
  • USA, Florida

02.05.2012

Små barn på langtur

Mange gruer seg til å reise på lange turer med små barn,og velger derfor å reise på kortere turer. Vi har reist på mange lange turer helt siden barna var babyer, og har bare gode erfaringer. Vi har vært flere steder i Europa, Singapore og Australia, og flere ganger i USA (Florida). Siden det allerede er mange reisebrev fra Florida her inne, vil jeg ikke skrive så mye om steder å besøke for jeg må si meg enig i de fleste tipsene som er tilgjengelig. Jeg vil dele mine tips til selve reisen; Forberedelser før turen, selve flyturen, jetlag, etc.

Før turen er det viktig å mentalt innstille seg på at det kommer til å bli et døgn eller to med minimalt med søvn. Pass på å hvile/sove mye før turen så ikke du er utslitt allerede på flyplassen (vi jenter er jo kjent for å stresse litt..). Får du noe søvn på flyet så ta dette som en positiv overraskelse og nyyyt det!
    Forbered barna på turen....